Martion: Alternatív Idők Szerepjáték

A Martion: Alternatív idők a Martion Szerepjáték múltjában, jövőjében és alternatív jelenében játszódó, fórumos szerepjáték. Ennek megfelelően a világleírása és szerepjáték szabályai a Martionénak megfelelő.

Karakterkészítés

Egy karakter megalkotása

Karkater importálása

Ameddig nem mented a karakteralkotást, lehetőséged van importálni a Martion Szerepjátékból egy saját karaktert. Egy legördülő menüből választhatod ki a karaktert és az alapértelmezett korszakot, ezt követően pedig meg kell nyomni az importálás gombot.
A nem mentett adatok el fognak veszni! (A jogkörökből, tanári státuszból és egyéb dinamikus helyekről származó titulusok nem lesznek importálva, csak a karakterigényléskor, vagy a Mesélők által a titulus mezőbe írt szöveg.) Az importálás után nincs lehetőség módosításra, ezért gondosan válaszd ki a karaktert és a kort!

Karkater alkotása

Alapadatok

Az alábbiak általános adatok, korszaktól függetlenül jelennek meg a karakterlapon.

Név: A karakter származási helyéhez, neméhez, foglalkozásához, esetleg tisztségéhez illő elnevezés. Van lehetőség korszakonként különböző nevet megadni.

E-mail: Ez alapján azonosítjuk a karaktereket. Létező, működő, egyedi e-mail címet kell megadni.

Nem: A karakter neme (férfi/nő).

Születési év vagy kor, korszak: Ez lehet dátum, de szöveges meghatározás is.

Születésnap (ha van): Dátum - megadása opcionális

Általános koncepció: Csak a számodra és a Mesélőknek megjelenő, általános karakterkoncepció, ide röviden érdemes összefoglalni a leírást, esetleg halszálkásan leírni a fontosabb életeseményeket.

Karakterlap-design: Itt van lehetőség megadni a karakterlapot módosító design-kódokat. Használata csak hozzáértőknek ajánlott, az átalakított karakterlap nem tartalmazhat semmilyen, az oldal felhasználói feltételeivel ellenkező tartalmat, továbbá a Martion: Alternatív idők logójának mindig jelen kell lennie. A moderátoroknak joguk van bármikor, akár előzetes értesítés nélkül is törölni az egyedi CSS-t.

Korszak

Az alábbi adatok a kiválasztott korszakra vonatkozó, speciális adatok.

Korszak: Őskor, Ókor, Középkor, Újkor, Modern kor, Jövő, Alternatív jelen - A karakterrel abban a korszakokban tudsz játszani, amelyik korszakra megalkotod a karaktered (van lehetőség többet megadni).

Avatarkép: A karakter képe mindig illeszkedjen a játék korszakához. A korszakba illésen kívül tanácsos, hogy a kép visszaadja a megszemélyesíteni kívánt karakter látható korát, nemét, és főbb, leírt külső jegyeit, illetve hogy lehetőleg egy személy legyen rajta látható, és ez az csak egy korszakbéli karakterhez lehessen köthető (kivételt képeznek ez alól az ikrek). Ennek érdekében a már regisztrált karakterek "arcait" itt lehet bejelenteni: Foglalt karakterképek. A karakterképeknek korhatár nélkülieknek* kell lenniük. A karakterkép kiterjesztése .png, vagy .jpg lehet és négyzetesnek kell lennie.

Név: A karakter származási helyéhez, neméhez, foglalkozásához, esetleg tisztségéhez illő elnevezés.

Látható kor: Az adott korszakban látható, megítélhető kor.

Titulus: A Játéktéren és a Karakterlapon is nyilvánosan megjelenő titulus, beosztás, foglalkozás. Ez az, amit a nagy közönség, vagy a legtöbb közeli-távoli ismerős tud a karakterről. Ez lehet a tényleges foglalkozása is, kétes egyének esetén a fedőfoglalkozás.

Testalkat: A karakter testalkatát leíró mező. Maximum 255 karakter lehet.

Vonások: Itt a karakter külső vonásait, jellemzőit kell leírni. Elsősorban az arcvonásokat érdemes, de akár a hangját is lehet itt jellemezni. Maximum 255 karakter lehet.

Szem: A karakter szemét, pl. szemszínét, -formáját leíró mező. Maximum 255 karakter lehet.

Haj: A karakter haját (esetleg kopaszságát) leíró mező. Bármi kerülhet ide, ami formájával, színével, ápoltságával kapcsolatos. Maximum 255 karakter lehet.

Általános öltözet: Az aktuális állapottól eltérően itt az általánosan viselt holmikról érdemes egy leírást adni. Többek között arról, mit hord mindig magán(ál), mi az, amit mindenki láthat.

Első benyomás, kisugárzás: Itt kell leírni, mit láthatnak mások a karakteren elsőre, mennyire szimpatikus esetleg antipatikus.

Karaktered részletes leírása (előtörténettel): Ide bármit lehet írni, ami a karaktereddel kapcsolatos. A játékosról játékosoknak szóló információkat itt is //-k közé érdemes tenni, és érdemes alul megjeleníteni. Nincsen automatikus tördelés.

Karakterkoncepció: Amit ide írsz, azt csak a mesélők fogják tudni elolvasni. Itt közölhetsz a karakteredről olyan információkat, melyek a többi játékos számára nem nyilvánosak. Az, hogy ide írsz valamit, nem jelenti azt, hogy a Mesélők azt jóvá is hagyják, csupán tájékoztató jellegű. Ellenben amit itt nem írsz le, és a Részletes leírásban sem közölsz, az nem igaz a karakteredre. (Pl: Ha nincs sehol említve, hogy naplót vezet, és itt sem írtad le, akkor nem vezet naplót, vagyis egy játéktéren történt emlékmódosítás után nem fogja tudni a naplóban ellenőrizni.)

Karakterkép (személy): Itt lehet megadni a karakterképeken szereplő személy nevét.

Névszín (a játéktéren): A játéktéren használt névszín.

Hozzászólásszín (a játéktéren): A játéktéren használt szövegszín.

ÁlomVilág Szerepjáték karakterlap: Az oldalról letölthető a szerepjáték elektronikusan szerkeszthető karakterlapja. Amennyiben kitöltöttél egyet a karakterednek, itt van lehetőség feltölteni.

Új kor hozzáadása: Itt lehet új korszakot hozzárendelni egy karakterhez.

Érvényesítés: Ahhoz, hogy beküldhesd a karkatered, el kell fogadnod az érvényesítés pontjait. A moderátorok elolvassák és véleményezhetik a karakteredet annak elfogadása előtt és után is.

Szerepjáték szabályok

Játéktér-használat

A tényleges játék helyszíne a Játéktér, melynek alapvető felosztása a világtörténelem fő korszakainak nagyobb kategóriái, azaz Őskor, Ókor, Középkor, Újkor, Modernkor, illetve külön témakört alkotnak a jövőbeli játékok és az alternatív jelen témái, amelyek párhuzamos dimenziókként is értelmezhetőek.

Témakörök: A korszakok különböző témakörökre tagolódnak, ezeknek alapjai azok a történelmi események, amelyek az adott témakör által jelölt időszakhoz tartoznak. (Például: Újkor > Első világháború, Második világháború vagy Középkor > Martion Mágustanoda, Török hódoltság)
A látható témakörök bővíthetők: a játékosoknak lehetősége van egy minimum 200 karakteres leírással és mellékelt kisképpel együtt kérvényezni egy vagy több általuk kívánt témakört, bármelyik korszakhoz rendelve. A leírásokban megjelölt korszakhatárok csupán irányadó információk, ha egy esemény szervesen kapcsolódik a korszakhoz, de az ideje alapján a játéktéren más besorolásba tartozna, a logikai kapcsolódás élvez elsőbbséget.

Témák: A kiválasztott témakörökön belül található helyszínek összessége. A témák nevei mellett egy penna ikon látható . Erre katinva olvasható el a leírása - minden olyan információ, amit ahhoz tudni kell, hogy teljes értékűen helyezhesd a játékodat az adott témába. Ez többnyire a kor sajátosságát, a hely külső leírását vagy az elérhetőségét tartalmazza.
Témát a játékosok igény szerint, kérvényezés nélkül, szabadon nyithatnak; az egyetlen feltétel a rövid, néhány mondatos leírás, amelyet mellékelni kell a frissen megnyitott témához.
Az oldal tetején mindig megjelenik egy úgynevezett navigációs sáv, ami segít eligazodni a témák és csoportjaik között - mindig az aktuális témakör nevét mutatja, amiben épp tartózkodsz, illetve linkként is funkcionál: rákattintva visszatérhetsz a Játéktér kezdő részére, a korszakokhoz.

Múlt és jelen kapcsolata
A fórumon folytatott múltbeli játékok, azaz a karakterek életét meghatározó, ám a történelmen lényegesen nem változtató események a játékosok belátása szerint történhetnek, mehetnek végbe. Amennyiben a játékosok egy, a világ egészét vagy jelentős részét érintő játék részleteit szeretnék érvénybe léptetni a jelenkori, tényleges világleírásban, a változások jóváhagyása iránti igényt a Mesélőknél nyújthatják be a martion@alomvilag.hu címre küldött üzenettel, ahol a javaslat elbírálás alá kerül.

Jelen és jövő kapcsolata
A jövő idejű játékok mindegyike szigorúan feltételes alapokon működik, a Martion Szerepjátékon már létező karakterek jövője ezekkel nem lesz kőbe vésve. Például, ha egy ilyen (2014-ben aktív) karakterrel a tulajdonosa 2030-ban játszik végig egy eseményt, az nem predesztinálja, hogy a fórumos és táboros kalandok/játékok során nem esik bántódása, nem történik komolyabb koncepcióváltás, netán karakterhalál. A jövőbeli idősíkokon történő játékok tehát épp úgy alternatív eseményeknek minősülnek, mint az alternatív jelen színterén folyó történések.

Forma és jelölések

Ami a fórumos játékkal keletkezik, voltaképpen egy történet, amit sokan írnak. Ez pedig akkor a legjobb, és legélvezhetőbb, ha később visszaolvasva nem támad zavar bennünk. Ahhoz, hogy ezt megtegyük, szükség van bizonyos közös rendszerre, szabályzatra, jelrendszerre a Játéktéren.
Alapvetően a hozzászólások szó, vagy karakterterjedelmére nincsen meghatározott minimum, vagy maximum. Minden játékos egyedi: Kinek a hosszabb történetvezetés, és részletesebb leírás a sajátja. Ám vannak akik a rövidebb, és ezáltal könnyebben követhető hozzászólásokat preferálják. Egyik sem jobb, vagy rosszabb a másiknál, többnyire az adandó helyzet, illetve a játékostársak is befolyásolják a szöveg terjedelmét. Ám általánosan nincs kitűzendő terjedelem (leszámítva az 50 karakteres hozzászólás-minimumot).
A játékos karakter megszemélyesítésében írásban ugyanilyen sarkalatos pont, hogy kinek a szemszögéből, és milyen időben írjuk a történetet. A Játéktéren a zavar minimalizálása végett, de mégis megtartva a játékosok egyedi ízlését a következő a norma.

Az oldalon bármilyen módon lehet játszani, ami minden játékban részt vevő számára megfelel, de a jelenidő, E/3 formula a preferált. A cselekedeteket, történéseket *-k közé kell írni, míg a kimondott szöveget kötőjellel vagy jelölés nélkül kerülnek megjelenítésre. A gondolatokat lehet ~k közé tenni, ezeknek formája olyan, akár a kimondottak, de nem hallja senki. A // közé írt dolgok a játékosoktól játékosoknak üzent információk.

*A férjétől nehezen kicsikart pénzen gyönyörű ruhát vett, s most abban, illetve egy ajándékba kapott nyakékben illegeti magát.*
~Kíváncsi vagyok, ez az est is olyan lesz-e, mint a többi. Remélem, Hans hamar belefeledkezik a politikai eszmecserébe, én pedig elszökhetem felkeresni a lányokat.~
*A köszöntés során ragyogó mosollyal üdvözöl mindenkit, s szerencsére reménye valóra válik: hamarosan már sietve keresi barátosnőit.* - Jó estét. Bocsássátok meg késésem.

// Bocsánat a késésért, már itt vagyok :) //

Játékinformációk

A hozzászólás mező előtt található egy sáv, ami a játékhoz fűzhető információk helye. Amennyiben egy általános témakörben folyik a játék, úgy ezzel a fejléccel lehet pontosítani az időt és a helyszínt is. Továbbá speciális játékok jelzésére is szolgál:

Korhatáros játék: A kis és fiatalkorúak védelmében minden olyan hozzászólás, amiben bizonyos mértékben káromkodás, szexuális tartalom, erőszak, illegális élvezeti cikkek használata van fogalmazva (12), (16) vagy (18) -as jelöléssel ellátandó, attól függően hogy a 12, 16, vagy 18 éven aluliak testi, lelki, szellemi, erkölcsi fejlődését károsítja, vagy sértheti az ilyen tartalmakat elutasító felnőtteket.
Amennyiben csupán utalás történik a felsorolt a témákra a hozzászólásban, elég, ha (12) -es jelzéssel lesz ellátva. Am a naturális, részletekbe menő az ábrázolás, az már (18) -as jelzést érdemel.

Korhatáros tartalom:
     Erőszakos, erőszakra buzdító, közbiztonságot, környezetet, illetve természetet károsító magatartás.
     Fiatalokban félelemérzetet keltő, fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésüket károsító ábrázolás.
     Közszemérmet sértő, pornográf tartalom: meztelen, félmeztelen alakok nemtől függetlenül és az erősen szeduktív, erotikus, pornográf megjelenés. A képeken a ruházat lehetőleg fedje az első és másodlagos nemi jellegeket.
     Fegyverek, lőszerek, robbanóanyagok képe, használatuk és az arra való utalás.
     Gyógyszerhasználat, elsősorban droghasználat, alkohol ivás, dohányzás, káros magatartás, annak előnyösnek való feltüntetése.

Besorolások:
     [12] - Tizenkét éven aluliak számára nem ajánlott. A tizenkét éven aluli olvasókban félelmet kelthet, illetve amelyet koránál fogva nem érthet meg vagy félreérthet (pl.: irodalmi szexuális utalás).
     [16] - Tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott. Alkalmas a tizenhat éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy közvetett módon utal erőszakra, illetve szexualitásra, vagy témájának meghatározó eleme az erőszakos módon megoldott konfliktus.
     [18] - Tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott. Alkalmas a fiatalkorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme az erőszak, illetve a szexualitás közvetlen, naturális ábrázolása. kerül. Pl.: [12, kora délután, Szőlőssy-birtok]

Időn kívüli játék: Alapvetően a Játéktéren minden játék Real-time, vagyis valós időben folyik - azaz a hozzászólások nem több, mint egy órás szünetekkel követik egymást a játékban. Amennyiben ennél nagyobb időközökben "nem történik semmi", úgy a játék Off-timenak, azaz időn kívülinek nevezhető. Az időn kívüliség főként a felhasználók elérhetőségének függvénye. Amennyiben előre lehet tudni, hogy a játék lassabb lesz, így egy közös címet adva lehet megkönnyíteni a játék visszakereshetőségét. Ez a cím lehet a szituáció elnevezése (A borbélynál), a kezdő időpontja (Sötétedés után, vagy 1890. március 2.), vagy az abban résztvevő karakterek nevei is.

Zárt játék: Alapvetően a Játéktéren minden játék nyitott - azaz a folyó szituációkba akárki, akármilyen karakterrel becsatlakozhat. Amennyiben két, vagy több játékos úgy dönt, az adott szituációba nincs belépési lehetőség (elhatározás, avagy a szituációból adódóan), úgy azt külön kell jelezni. Erre elég egy Zárt, vagy Zárt játék szókapcsolat a játékinformációban.

Kaland: Amennyiben a Játéktéren Kaland, avagy Mesélés levezetésére alkalmas személy egy specifikus bonyodalomba, történésbe vonja be a játékos karaktereket, úgy az abban résztvevők ezt a játékinformációkban kötelesek közölni. Pl.: Kaland: Robbantás a Sohóban

Válasz erre: A válasz erre opció igénybevétele után a játékinformációkban meg fog jelenni, hogy melyik karakter mikor íródott hozzászólására érkezik reakció. Ez az opció az adott témában több időben futó esemény, vagy sok karakter egyidejű jelenléte esetén lehet fontos - így egyértelműsíthető, kinek, és főleg melyik megnyilvánulására szól a reakció. A Válasz erre gombra nyomással ez az információ automatikusan meg fog jelenni a többi közlemény után.

[Bécs, 1856. január 7.]

*A férjétől nehezen kicsikart pénzen gyönyörű ruhát vett, s most abban, illetve egy ajándékba kapott nyakékben illegeti magát.*
~Kíváncsi vagyok, ez az est is olyan lesz-e, mint a többi. Remélem, Hans hamar belefeledkezik a politikai eszmecserébe, én pedig elszökhetem felkeresni a lányokat.~
*A köszöntés során ragyogó mosollyal üdvözöl mindenkit, s szerencsére reménye valóra válik: hamarosan már sietve keresi barátosnőit.* - Jó estét. Bocsássátok meg késésem.

// Bocsánat a késésért, már itt vagyok :) //
Egyéb oldalfunkciók

Karakterképek

Egy karakter megalkotásában és leírásában nagy szerepet játszik a képe, és mivel néhány játékos komoly időt és energiát fordít a megfelelő karakteralany kiválasztására, ezért mielőtt még kitalálnád, te kit szeretnél képnek, itt kell körbenézni. Ha az adott korszakban valaki már használja az adott képalanyt, úgy érdemes inkább elkerülni az esetleges vitákat, és másikat keresni.

Események

Itt megtekinthetőek az utolsó események, többek között hozzászólások küldése, hírek közzététele, módosítása. Bekapcsolt ajaxkódok esetén automatikusan frissül.

Hirdetések

Ezen az oldalon a játék többi felhasználója által írt hirdetéseit lehet olvasni a következő témákban: Karakter keresés, Játékostárs keresés, Kaland keresés